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TAPAS TEATRALES BILINGÜES >>
  Tapas Teatrales Bilingües”  è una proposta di teatro breve fuori dagli spazi teatrali, di carattere bilingue, spagnolo e italiano. E, perché no, con un bicchiere di vino.
Reflejos/Riflessi è il primo ciclo di Tapas Teatrales al Cervantes.
Il programma si chiude con un concerto d’attori, sempre in chiave bilingue, Con cierto desconcierto, di Regula Teatro.
 
 
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ALI E RADICI
 
Performance di Improvvisazione e Danza Africana di e con
Isabelle Maurel (danza) e Kal dos Santos (percussioni)
 
Venerdì 11 novembre 2016
Ore 21:00
ELF TEATRO
via San Gerolamo Emiliani 1, Milano
 
Ingresso libero con tessera associativa di Regula Teatro e/o Elf Teatro
 
Una performance per esplorare il momento in cui i ricordi, i colori, i paesaggi interiori si spostano lungo la spina dorsale e gli organi vitali del danzatore.
Un dialogo vivo attraverso la danza e la musica, realizzato con elementi, informazioni, idee, sentimenti in empatia con il pubblico presente, per connetterci con le nostre Ali e le nostre Radici.
 
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con
Ana Crouseilles Bastida, Isabelle Maurel, Giulia Varotto e Raul Iaiza
 
Sabato 1 Ottobre, h.19:00
Brzezinka (Wroclaw-Polonia), Grotowski Institute.
 
Spazio scenico, costumi e accessori: Regula Teatro
Musica: Inno Ave Maris Stella, Llivre Vermell de Montserrat, Canti italiani di tradizione.
Testo: Vangeli Apocrifi, Sefer ha-Zohar, Leone Ebreo, Marguerite Yourcenar, Elena Loewenthal.
Foto: Maciej Zakrzewski
Grafica: Silvia Capurro
Arrangiamenti musicali, drammaturgia e regia: Raúl Iaiza
 
Coproduzione Regula Teatro e Grotowski Institute
 
Lo spettacolo propone una metafora sul passaggio, sul mutamento. Ed è incentrato sulla rete di significati al femminile, sulle figure femminili nelle sacre scritture, a partire da Eva. Il passaggio dall’innocenza alla conoscenza, dal errore alla crescita, il passaggio dalla sterilità alla fertilità, così significativo in tutta la genealogia femminile che porta a Maria. Il passaggio, cioè l’amore, l’unica alchimia che sconvolge l’anima.
 
AVE, EVA si colloca sulla stessa linea della ricerca di Stand’ al mondo senza ‘l mondo/un rituale sui Laudesi, la precedente produzione teatrale del Programma di Ricerca Regola dei laudesi, con base a Brzezinka, al interno del progetto Regula contra Regulam/Educational, del Grotowski Institute.
AVE, EVA ha indagato le connessioni espressive e creative tra la danza, il canto e il teatro, in tutte le sue interdisciplinari declinazioni, ma anche sul tema di base della trasformazione, il mutamento. Come l’espressione stessa proveniente dall’antico inno: Sumens illud Ave… mutans Eva nomen.
 
Informazioni e Prenotazioni:
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Regula Teatro
Regola dei Laudesi/ Research Program on Performing Arts
 
AVE, EVA
When all get wrong, knowing to be wrong.
But, getting wrong, they show that they love.
 
with
Ana Crouseilles Bastida, Isabelle Maurel, Giulia Varotto, Maciej Zakrzewski and Raúl Iaiza
 
Saturday 1th  October, 7:00 p.m.
Brzezinka (Wroclaw-Poland), Grotowski Institute.

Scenic space, costumes and props: Regula Teatro
Music: Hymn Ave Maris Stella, Llivre Vermell de Montserrat, Italian traditional songs.
Text: Apocrypha, Sefer ha-Zohar, Yehudah Abrabanel, Marguerite Yourcenar, Elena Loewenthal.
Photo: Maciej Zakrzewski
Graphics: Silvia Capurro
Musical arrangements, dramaturgy and direction: Raúl Iaiza
Coproduction Regula Teatro and Grotowski Institute
AVE, EVA follows the research line of Stand’ al mondo senza ‘l mondo/un rituale sui Laudesi (Living the world without the world/a ritual on Laudesi), the previous stage production of the Research Program Regola dei Laudesi, based in Brzezinka, the inside of the project Regula contra Regulam/Educational, the Grotowski Institute.

The performance proposes a metaphor about passages, changes, thought the female figures in the sacred scriptures, starting from Eve. The passages from innocence to knowledge, from error to growth, the transition from sterility to fertility, so important in the entire female genealogy that leads to Mary. The passage, only possible with the unique alchemy that upsets the soul: the love.
AVE, EVA has investigated the expressive and creative connections between dance, singing and theater, in all its interdisciplinary forms, but also on the basis of transformation, change. As the same expression from the ancient hymn: Sumens illud Ave ... Eva mutans nomen.
More Information:
 
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Regula Teatro
Ubu Roi Open Session
International Theatre Residence, Brzezinka-Wroclaw 2016
 
 
with Raffaella D’angelo, Sheila Faermann, Anna Fressola, Elvira Hsissou, Raffaella Menchetti, Merche Perez, Martina Ricciardi, Theodora Shtembari, Alexandra Stroe, Mariza Theofylaktopoulou, Paulina Wilczynska, Zanicca Yuan, Sepandar Akbari Alam, Marco Berta, German Gundin.
 
Direction and dramaturgy Raul Iaiza
With the artistic, pedagogic and pataphisic collaboration of Laura Curino, Else Marie Laukvik, Isabelle Maurel, Luis Torreao and Dawid Zakowski
 
Sunday 2nd October, 7:00 p.m.
Brzezinka (Wroclaw-Polonia), Grotowski Institute.
 
Coproduction Regula Teatro and The Grotowski Institute
 
Ubu Roi is an archetype. And is also a multiplier machine of archetypes. Political, with capital "P" ... or whit the lower case ‘p’? Power, caprice, misuse, arbitrariness, selfishness. Everything under the idea of the project, the future, the development and –of course- the use of force, always (is it possible to submit without brute force?).
 
Since its genesis, and beyond all pataphysics that may have generated, Ubu is an archetype. He was born as puppet, "moved by means of nerves, of cords". 
128 It’s Ubu’s age when he saw the light as a puppet, in the first Jarry version of 1888. Being over one hundred years old, Ubu is no longer a boy, he is reaching the age where you have to be someone in the adult world. No?
 
UBU#128 is an international project, with a group of young actors. They also are reaching the age where you have to be someone in the adult world. And the age when you have to choose if you will move or will be moves by means of cords.
 
UBU#128 is a multilingual performance: Polish, English, Italian, Spanish, Portuguese, Greek, French, Iranian, and Kazakh. As in the original work, all references to events, people and places are fictional, of pure provocative pataphysics.
 
Ours Ubu is son of our period: the non-communication due to the excess of communication.UBU # 128, "... it happens nowhere".  That is everywhere.
 

 


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